WPROWADZENIE DO TEMATU
Czy to stolarstwo czy kowalstwo - jakoś na życie trza zarabiać. No cóż, może na statkach wygląda to nieco inaczej, ale wciąz są jakieś funkcje które trzeba pełnić. Oto ich spis wraz z podziałem na 3 kategorie ważności:
(Uwaga: każda umiejętność ma 3 poziomy opanowania, każdy poziom zwiększa zakres i jakość wykonywania danej czynności. I poziom kosztuje 50 EXP podczas gdy poziom II kosztuje 100 EXP itd.)
UMIEJĘTNOŚCI I STOPNIA WAŻNOŚCI: Czyli te niemal konieczne do pływania - brak jakiejkolwiek z nich nie uniemożliwa pływania, ale nie zdziwcie się jak MG napiszę że cała załoga zgineła z tego powodu.
KAPITAN: On dowodzi, a jak wiadomo ktoś musi to robić
NAWIGATOR: On nawiguje, bez niego pływasz na oślep w paszczę Króla Mórz
KUCHARZ: On gotuje, a bez jedzenia dość trudno przeżyć
UMIEJĘTNOŚCI II STOPNIA WAŻNOŚCI: Czyli te bez których da się jakoś przetrwać na wodach, ale mimo wszystko są dość podstawowymi profesjami i ich brak może być uciążliwy.
MEDYK: On leczy, bez niego zadrapanie może okazać się zabójcze, bo nikt nie zastosował dezynfekcji
CIEŚLA: On naprawia i buduje statki, może powiększyć flotę załogi albo ocalić pojazd przed zatonięciem łatając go deskami
MUZYK: On śpiewa i gra na instrumentach, niezwykle poprawiając humor załodze i tym samym podnosząc ich morale
UMIEJĘTNOŚCI III STOPNIA WAŻNOŚCI: Czyli te które ułatwią grę w bardzo specyficznych przypadkach lub poprostu urozmaicą rejs. Dobrze wytrenowane potrafią wiele zdziałać, mimo to są absolutnie zbędni do samego podróżowania.
WYNALAZCA: On konstruuje, jeśli ma dużą wyobraźnię, może stworzyć naprawdę interesujące i przydatne maszyny, bronie i mechanizmy
TRESER ZWIERZĄT: On zajmuje się przybocznym mini ZOO załogi, ucząc podopiecznych jak żyć, walczyć i załatwiać się w kuwecie
ARCHEOLOG: On wykopuje wykopaliska, być może nawet natrafi na jakiś skarb - całkiem przydatna funkcja wśród ich poszukiwaczy
|